یادداشتهای من
یه دفترچه شخصی برای یک زن متاهل و مادر متولد اوایل دهه پنجاه - با تحصیلات دانشگاهی و شاغل 
قالب وبلاگ

1- دوستان عزیز همونطور که عیبها گفته میشه حسنها هم باید گفته بشه .

در مورد باربری ای که قبلا صحبت کرده بودم باید بگم که به هر کس معرفی کردم بسیار از کارشون راضی بودند . حالا شماره تلفنشون رو میگذارم اینجا که هر کس خواست استفاده کنه

09123464182 - آقای یوسفی

2- همکارهای خوبی توی این شرکت دارم که با هم نهار میخوریم . دیروز با یکیشون که خیلی خیلی خانم خوبیه یک مقدار بحث داشتیم . همه داشتند از وضعیت بد اقتصادی مینالیدند که من گفتم امیدوارم بدتر از این بشه . خب همه با تعجب پرسیدند چرا ؟ گفتم برای اینکه شاید صدای مردم دربیاد . گفت خودت صدات درمیاد ؟ گفتم منظورم از مردم خودم هم هستم . توی اون سری اعتراضات اگه واقعا یک سری مردم فقیر هم میومدن بیرون وضع بهتر بود اما تقریبا میشد فهمید که بیشتر قشر متوسط جامعه بیرون اومدند . گفت تو خودت اگه بچه ات بخواد بری میگذاری ؟ گفتم الان سو*ریه داره مثل ریگ آدم میکشه اما مردمش از پا نمیشینن ما چرا انقدر تو سری خور هستیم و بحث رو زیاد کششششششش ندادیم .

امروز صحبت سر اعتراض به کارهای غیر قانونی هموطنان شد . گفتم من خیلی وقتها وقتی کسی کار غیر قانونی میکنه مثل ورود ممنوع میره یا ماشینش روی خط عابر پیاده ایستاده اعتراض میکنم و خیلی وقتها جواب میده قضیه اینه که به قول "باد صبا" ی عزیز مردم ما به کار غیر عرف زل میزنن اما به کار غیر قانونی زل نمیزنن و برای همین مشکلی بوجود نمیاد .

دوباره همون خانمه گفت نه من هیچ وقت اعتراض نمیکنم چون معلوم نیست اون چطور آدمیه و چه جواب بی ادبی ای ممکنه به من بده  . گفتم خوبه دیگه هر کس هر کاری خواست بکنه من برای اینکه آدم محترمی هستم و نمیخوام بهم بی احترامی بشه بشینم بر بر نگاه کنم ؟!!!

باز هم کشششششششش ندادیم اما یاد فیلم جدایی نادر از سیمین افتادم . این خانم هم مثل سیمین داره از ایران میره و براش مهم نیست چه اتفاقی میفته و این جامعه به کجا میره . براش مهم اینه که خودش و بچه اش رو داره از این محیط دور میکنه

البته رفتن هر کس از وطن یا محل زندگیش به خودش مربوطه ولی بی تفاوتی به محیط اطراف نتیجه اش اینی میشه که الان میبینیم .

[ ٢۸ تیر ۱۳٩۱ ] [ ۸:۳٧ ‎ق.ظ ] [ مارال ]

شاید یک مقدار از داستانی که مینویسم تکراری باشه و کل متن هم طولانی باشه اما خواهش میکنم حوصله کنید واقعا آدم باید بدونه دور و برش چه خبره

یک یخچال ساید بای ساید ویرپول با ضمانت شاب سرویس خریدیم . موقع حمل مجبور شدند درهای یخچال رو در بیارن و بعد از اینکه به طبقه خودمون رسید دوباره نصبش کردند و بعد از چند روز نصابش اومد و نصبش کرد و با هزینه حمل و باز و بسته کردن درها و فیلتر آب و غیره کمی بیشتر از سه ملیون تومن دراومد .

چند روز بعد متوجه شدیم که طبقه های یخچال رو نمیتونیم از جاش در بیاریم و بشوریم در عوض یکی از طبقه های فریزر سر جاش نمیمونه و هی میفته . صدای یخچال در موقع کار کردن زیاده و موقع استارت زدن وحشتناکه . خیلی گرفتار بودیم و وقت کردیم پیگیری نکردیم تا چند ماه بعد که چراغ داخل یخچال خراب شد . زنگ زدیم به خدمات پس از فروش شاب سرویس و گفتیم یک تعمیرکار بفرستین و مشکلاتش اینهاست . تعمیرکار اومد و متوجه شد که لامپ یخچال نسوخته ، کمی کلید داخل یخچال را با پیچ گوشتی جابجا کرد و چراغ روشن شد و بابت هزینه رفت و آمد 5000 تومان گرفت و رفت و در مورد صدای یخچال گفت صداش طبیعیه ! بالافاصله بعد از رفتن تعمیرکار دوباره چراغ یخچال روشن نشد و باز زنگ زدیم و گفتند که این بار یک نفر تعمیرکار ارشد میفرستیم . اومد و باز کلید یخچال رو کمی دستکاری کرد و گفتیم طبقه یخچال از جا در نمیاد امتحان کرد و گفت کسی که درهای یخچال رو باز و بسته کرده غلط جا زده و الان درها به اندازه کافی باز نمیشن که طبقه ها در بیاد . گفتیم طبقه فریزر میفته گفت اشتباه جا زدینش کلی طبقه ها رو بالا و پایین کرد و دید نه درست بوده گفت این طبقه اش کوچیکه و میرم براتون بزرگتر میارم . گفتیم صدای یخچال زیاده گفت این صدای پاشش گازه و صدای استارتش هم برای این زیاده که موتور یخچال قویه !!!! این تعمیر کار رفت و باز چراغ خراب شد .

اینجا بود که به سازمان صنعت و معدن رفتیم و شکایتی تحویل دادم که خدمات پس از فروش کار خودش رو درست انجام نمیده . به طور موازی هم به صنف فروشندگان لوازم خانگی رفتم و همین شکایت رو تحویل دادم . روز دیگه ای به صنف رفتم و یکی از هیات مدیره صنف به این خدمات زنگ زد و بعد هم گوشی رو داد به من و رئیس تعمیرکارها گفت خانم شما چرا شکایت کردین من حتما مشکل شما رو رفع میکنم . گفتم باشه شما رفع کنین من شکایتم رو پس میگیرم اما آخه این چه وضعیه تعمیرکارهای شما نمیتونن یک چراغ یخچال درست کنن ؟ ما چند بار باید علاف بشیم تا شما هم برین و بیاین خب یک نفر رو بفرستین که کار بلد باشه . هر دفعه هم میگفتن ساعت کار ما تا ساعت 4 هست و وسط روز میومدند که ما از کار و زندگی می افتادیم . ایدفعه سرپرست تعمیرکارها رو با یک نفر دیگه فرستادند . درهای یخچال رو باز کردند و دوباره نصب کردند تا طبقه های یخچال قابل دراومدن شد . در مورد طبقه فریزر گفتند طبقه اضافی نداریم براتون بیاریم و ریل اون قسمت رو باز کردند و از ما دوتا واشر گرفتند زیرش نصب کردن تا طبقه فریزر اندازه شد (اوج تکنولوژی رو ! ) صدای کار کرد یخچال گفتند کاملا طبیعیه و کلی برای ما سخنرانی کردند که این یخچال خیلی راندمانش بالاست و برای همین صداش زیاده !!!! در مورد کلید چراغ یخچال هم نیم ساعت زور زدند تا تونستند درش بیارن و کلید جدید جا بزنن که در این حین دور این کلید رو داغون کردند . اما یک دستخط و امضا از ما گرفتند که مشکل حل شده ما هم قید کردیم که مشکل طبقه یخچال حل شده و بقیه اش مونده اونها هم رفتند . ما باز شکایت رو پیگیری کردیم و تقاضای کارشناس کردیم که بیاد و صدای یخچال رو بسنجه . کارشناس قبل از اومدن با این خدمات تماس گرفت و گفت مشخصات فنی رو براش فکس کنن که صدای یخچال چقدر باید باشه که حداکثر 46 دسی بل بود . کارشناس با دستگاه دسی بل سنج صدا رو اندازه گرفت که در اطراف یخچال بین 49 تا 59 بود . موقع روشن شدن یخچال دستگاه کارشناس روشن نبود اما به تجربه اش گفت که صداش غیرعادیه و یک چیزی خرابه . طبقه فریزر رو هم گفت که  غیر اصولی درست شده و گفت که موقع تعویض چراغ هم به دستگاه آسیب زده شده . گزارش رفت و چرخید و بعد از چند وقت دوباره شاب سرویس اومد و باز هم مدیر و سرپرست و غیره و ذلک .

ایندفعه با توپ پر اومدند جلومون که کی میگه صدای این دستگاه زیاده ؟ گفتیم بر مبنای دفترچه دستگاه . گفتن مگر شما قبل از خرید دفترچه رو خونده بودین که بر مبنای اون خرید کرده باشین ؟ گفتم توی سایتش نوشته همه سایت و مشخصات فنی را بررسی میکنن و بعد خرید میکنن . گفتند ما که مشخصاتی به کارشناس ندادیم در صورتی که خودشون اونو برای کارشناس ارسال کرده بودن . گفتن بله دور کلید چراغ خراب شده اما دیگه کاری براش نمیشه انجام داد . به هر حال بعد از روشن شدن دستگاه لطف کردن گفتن که بله حق باشماست صدای روشن شدن دستگاه غیر عادی است !!! گفتم چهار بار شاب سرویس باید به اینجا بیاد تا آخر متوجه این موضوع بشه ؟ اونهم بعد از گزارش کارشناس صنف تعمیرکاران ؟ پشت دستگاه را باز کردن و کمی باهاش کلنجار رفتن اما مشخص بود که هیچی متوجه نشدن . گفتند ما فقط برای رفع صدای استارت ، این یخچال رو به کارگاه میبریم تا تعمیرش کنیم و باز رضایتنامه ای  جلوی ما گذاشتن . روی برگه قید کردیم که مشکل دور کلید یخچال وجود دارد ، طبقه فریزر درست شده است ، صدای کارکرد یخچال بیش از استاندارد آن بر طبق دفترچه است و صدای روشن شدن آن خیلی بیش از معمول است . در اینجا با دیدن اینکه ما رضایت نامه را به این حالت نوشتیم حالتشون بدتر شد و گفتن اینطوری چیزی درست نمیشه و بیاید با هم همکاری کنیم وگرنه دفتر رهبری هم اگر بگه این یخچال را عوض کنیم،  نمیکنم !شما هم خیلی سخت نگیرین یک  نفر سال 83 از ما شکایت کرده هنوز داره دنبالش میدوه ! ما اون وقت معنی این تغییر حالت رو نفهیمیدیم اما فرداش که رفتیم سازمان صنعت و معدن برای پیگیری شکایتمون فهمیدیم که با رضایتنامه دفعه قبل رفتند و پرونده رو بستند و الان هم اومده بودند که یک رضایتنامه جدید بگیرن که چون موفق نشدن حالشون گرفته شد . ما هم از این کارشون ناراحت شدیم و پاشدیم رفتیم شرکتشون و یکی از مدیران فروش رو دیدیم و موضوع رو تعریف کردیم گزارش کارشناس و غیره را ارائه کردیم . خیلی هم تعجب کرد و هم ناراحت شد و مدیر خدمات رو صدا کرد که البته ایشون در جریان همه قضایا بود و گفت تا حالا که شما از مجرای قانونی پیگیری کرده اید از این به بعد هم همین کار را بکنید . اومدیم خانه و کارشناس قبلی زنگ زد اولش توپش پر بود اما با مواجه شدن با توپ پر تر از ما کوتاه اومد . گفت ما که داشتیم درست پیش میرفتیم و قرار بود یخچال رو ببریم کارگاه تعمیر کنیم برای چی پا شدین اومدین شرکت ما ؟ من گفتم که به دلیل اینکه پرونده رو با ادعای دروغ بستین من دیگه بهتون اعتماد ندارم و جنسم رو دستتون نمیدم و دیگه هیچ تعمیرکاری از شما رو توی خونه ام راه نمیدم یا این جنس رو پس میگیرین و پولش رو میدین یا اینکه میبرین یک نو برام میارین . بالاخره بعد از 5 ماه دوندگی و اعصاب خوردی و با وساطت یک نفر از صنف تعمیرکاران لوازم خونگی اومدند و یخچال و بردند و قیمت 9 ماه قبل رو که یک ملیون و صد هزار تومن کمتر از اون روز بود رو بهمون دادند . حالا دوندگی و پول حمل و نصب و کارشناس و غیره که هیچ .

آقا این بود خاطره بد و تلخ ما از یخچال ویرپول و شاب سرویس حالا میخواهین بخرین هم بخرین اما از ما گفتن بود .

عزت همگی زیاد

[ ۱٤ تیر ۱۳٩۱ ] [ ۱۱:٥٥ ‎ب.ظ ] [ مارال ]

1-قضایای کاغذهای یک رو سفید و دفترچه هایی که تولید میکردم یادتونه ؟ تولید زیاد شد اما مصرف زیاد تر شد . روز به روز همکارهای بیشتری از این دفترها استفاده میکردند . یک روز از HSE  شرکت بهم زنگ زدند که ما یک کنفرانس HSE ‌در عسلویه داریم و تمام شرکتهای گروه هستند  و ما برای تبلیغ میخواهیم از این دفترها به همه شرکت کننده ها بدیم . حالا برای اینکه چشمگیر تر بشه بدین طرح روی جلد رو با پرینتر رنگی چاپ کنیم و بعد شما کاغذها رو مرتب کنین و ما بفرستیم برای برش و سیمی شدن  . گفتم چند تا میخواهین گفتند 80 تا ! طبق معمول همه کارها هم که دقیقه نود هست و عجله است . من به سختی و بین کارهام هی وقت گذاشتم و این کارها رو کردم و از شما چه پنهون یک کم هم ناراحت شدم که ای بابا اینها دیگه دارن کار زیاد میگذارن روی دوش من ولی گذشت و رفت و خیلی هم خوب شد .

امروز منو از دفتر معاونت مالی اداری خواستند . منهم سر رسید و خودکار برداشتم و رفتم و یک کم از این طرف و از اون طرف حرف زدیم و بعد گفتند که مدیر عامل این دفترها رو دست یک نفر دیده و پرسیده اینها چی هستند و کی درست میکنه و خلاصه خوشش اومده و حالا یک لوح تقدیر به امضای خودشون به شما اهدا میشه ! من واقعا داشتم ذوق مرگ میشدم که یک کادو هم گذاشتند روش و من اول لوح رو باز کردم و دیدم بسیار زیبا نوشتند و تشکر کردند و کادوشون هم یک ساعت بسیار قشنگ بود .

حالا دیدین چطور میشه یک کارمند رو شرمنده کرد ؟ مساله اینه که وقتی من این دفتر ها رو میساختم با خودم فکر میکردم این روزها است که بیان و بگن وقتت رو تلف نکن و کاغذهای مهم شرکت رو در دسترس دیگران قرار نده و یک جور زیر آبم خورده بشه . وقتی اون حرفها زده نشد خوشحال بودم اما دیکه به این قسمتش فکر نمیکردم .

خلاصه کلی از اینکه مدیر عامل این موضوع رو دیده و عکس العمل نشون داده خوشحال شدم .

بابا همین کارها رو میکنن که وقتی کار دیگه ای پیشنهاد میشه روم نمیشه حتی برم ببینم کارش چیه ، اینطوری کارمند رو مدیون خودشون میکنن .

2- موضوع یخچال داره به نتیجه میرسه . بگذارین قطعی بشه موضوع رو مینویسم .

[ ۱۱ تیر ۱۳٩۱ ] [ ۳:٢٠ ‎ب.ظ ] [ مارال ]

1- حدود 5 ماهه که با خدمات پس از فروش شاب سرویس درگیرم و هفته گذشته برای اولین بار به شرکتشون که طبقه بالاش قسمت فروشه و پایینش خدمات بعد از فروش هست رفتیم و یکی از مدیران فروششون رو دیدیم . هر چی اتفاق افتاده بود گفتیم و هر مدرکی داشتیم رو کردیم و مدیر بدبخت رنگ و روش هی عوض شد . بعد زنگ زد مدیر خدماتشون اومد و ما هم گفته های کارمندهاشون رو براشون گفتیم و ازمون عذر خواهی کرد از برخورد بدشون . حالا فکر میکنین کاری کردند ؟ نه خیر گفتند شما که رفتین تا حالا کار رو از راه قانونی پیش بردین از این به بعد هم همین کارو بکنین اگر کارشناس بنویسه که این باید عوض بشه ما عوضش میکنیم . البته من بهشون گفتم با اینکه میدونم حداقل 20 -30 درصد این جنس تا حالا گرون شده ترجیح میدم ازم پس بگرین چون دیگه نه میخوام اسم ویرپول رو بشنوم و نه اسم شاب سرویس توی خونه من بیاد .

قبلا با کارشناسش حرف زده بودم البته با واسطه . بهم گفته بودند اگر این بار کارشناس بیاد و ببینه هنوز همون ایراد وجود داره مینویسه که این جنس باید عوض بشه . حالا بازم تا کارشناس نیاد و اینو برامون ننویسه و البته این یخچال رو از در خونه پرت نکنم بیرون خیالم راحت نمیشه .

2- یک شرکت بزرگ و معتبر و البته دولتی کسی با تخصص منو میخواست . بهم گفتند و همونطور که قبلا گفته بودم دنبالش نرفتم . بعد از همون شرکت به من گفتند منشی خوب میشناسی و من یک نفر رو معرفی کردم . در کمال بهت و تعجب من وقتی طرف مدارکش رو فرستاد گفتند نه خانم نمیخواهیم . من گفتم یعنی چی خانم برای پست منشی نمیخواهین ؟ (بعضی از مدیران دولتی برای اینکه حرف و بحثی براشون پیش نیاد منشی مرد میگیرن ) گفتند نه اصلا استخدام خانم در این شرکت متوقف شده !!!!

خوب شد خودمو سبک نکردم برم برای پستی که بهم گفته بودند !

3- وضع کار شرکتمون بسیار اسلوموشن هست ولی گفتند یک پروژه بزرگ در حال اومدن هست که خدا میدونه باید ببینیم میاد یا نه .

[ ٤ تیر ۱۳٩۱ ] [ ۱۱:٤۱ ‎ب.ظ ] [ مارال ]

1- از خواننده عزیزی که کتاب قبلی رو خواستند خیلی معذرت میخوام . قول میدم براشون تا یک هفته آینده بفرستم . واقعا به بزرگی خودتون منو ببخشید .

2- یک کتاب دیگه خوندم که حالم رو بسیار خراب کرد به اسم پشت پرDه انقلAب اسلامی . اصلا نمیتونستم خوندنش رو ول کنم انقدر جذاب بود و بسیار تلخ . میشه در یک کلمه گفت وحشتناک بود . خیلی بهم سخت گذشت موقع خوندن این کتاب .

3- مورد دیگه ای که بهم سخت گذروند این بود که پارسال موقع اثاث کشی یخچالمون رو عوض کردیم فقط به دلیل ابعاد یخچال قبلی که برامون کم بود و یک ساید ویرپول خریدیم . از روز اول این یخچال اشکال داشت و بارها و بارها خدماتش اومد و زیر بار اشکالش نرفت . رفتم سازمان صنعت و معدن شکایت کردم و دادند به صنف فروشندگان لوازم خانگی و صنف تعمیرکاران لوازم خانگی و کلی رفت و آمد و دعوا و درخواست کارشناس تا بیاد و فقط ثابت کنه که این یخچال ایراد داره !!! آقا یا خانمی که میخونید آخر رسیدیم به این نتیجه که این کار هیچ نتیجه ای نداره و ما اینهمه پول رو کردیم تو حلقشون هیچکس جوابگو نیست . خلاصه داستان این بود و مفصلش رو بعدا مینویسم اما به هر کس رسیدین بگیم مارک whirlpool   در ایران نخره که نماینده خدمات همون شرکت شاب سرویس یک دزد به تمام معناست و حتی زیر بار ایراد دستگاهش نمیره و حتی وقتی کارشناس اومده و ایراد رو تایید کرده باز هم کاری نمیکنه و ما کاری به جز اینکه این خبر رو پخش کنیم و جلوی خرید بقیه رو بگیریم کاری نمیتونیم بکنیم .

4- این موضوع بالا خیلی اذیتم کرد . حتی یک ایراد کوچیک دستگاه که خرابی کلید چراغش بود رو امدند درست کنن زدند دور و بر چراغ رو داغون کردند و حال ما رو گرفتند و به این نتیجه رسیدیم که حتی دزد با سواد و وارد به کاری هم نیستند .

5- شکایت رو دارم ادامه میدم اما احتمال اینکه ما بتونیم این یخچال رو عوض کنیم یا پس بدیم چون ایرادهاش خیلی زیاده و نمیتونن برطرف کنند در حد صفره .

6- آقا ویرپول نخرین . ویرپول اگه ایرادی داشته باشه این شرکت شاب سرویس هیییییچ کاری براتون نمیکنه یک عده کلاهبردار و دزد این شرکت رو میگردوند .

[ ٢ تیر ۱۳٩۱ ] [ ۱٢:۳٤ ‎ق.ظ ] [ مارال ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
آرشيو مطالب
صفحات دیگر
امکانات وب