271- مشروح اخبار یخچال ویرپول با ضمانت شاب سرویس

شاید یک مقدار از داستانی که مینویسم تکراری باشه و کل متن هم طولانی باشه اما خواهش میکنم حوصله کنید واقعا آدم باید بدونه دور و برش چه خبره

یک یخچال ساید بای ساید ویرپول با ضمانت شاب سرویس خریدیم . موقع حمل مجبور شدند درهای یخچال رو در بیارن و بعد از اینکه به طبقه خودمون رسید دوباره نصبش کردند و بعد از چند روز نصابش اومد و نصبش کرد و با هزینه حمل و باز و بسته کردن درها و فیلتر آب و غیره کمی بیشتر از سه ملیون تومن دراومد .

چند روز بعد متوجه شدیم که طبقه های یخچال رو نمیتونیم از جاش در بیاریم و بشوریم در عوض یکی از طبقه های فریزر سر جاش نمیمونه و هی میفته . صدای یخچال در موقع کار کردن زیاده و موقع استارت زدن وحشتناکه . خیلی گرفتار بودیم و وقت کردیم پیگیری نکردیم تا چند ماه بعد که چراغ داخل یخچال خراب شد . زنگ زدیم به خدمات پس از فروش شاب سرویس و گفتیم یک تعمیرکار بفرستین و مشکلاتش اینهاست . تعمیرکار اومد و متوجه شد که لامپ یخچال نسوخته ، کمی کلید داخل یخچال را با پیچ گوشتی جابجا کرد و چراغ روشن شد و بابت هزینه رفت و آمد 5000 تومان گرفت و رفت و در مورد صدای یخچال گفت صداش طبیعیه ! بالافاصله بعد از رفتن تعمیرکار دوباره چراغ یخچال روشن نشد و باز زنگ زدیم و گفتند که این بار یک نفر تعمیرکار ارشد میفرستیم . اومد و باز کلید یخچال رو کمی دستکاری کرد و گفتیم طبقه یخچال از جا در نمیاد امتحان کرد و گفت کسی که درهای یخچال رو باز و بسته کرده غلط جا زده و الان درها به اندازه کافی باز نمیشن که طبقه ها در بیاد . گفتیم طبقه فریزر میفته گفت اشتباه جا زدینش کلی طبقه ها رو بالا و پایین کرد و دید نه درست بوده گفت این طبقه اش کوچیکه و میرم براتون بزرگتر میارم . گفتیم صدای یخچال زیاده گفت این صدای پاشش گازه و صدای استارتش هم برای این زیاده که موتور یخچال قویه !!!! این تعمیر کار رفت و باز چراغ خراب شد .

اینجا بود که به سازمان صنعت و معدن رفتیم و شکایتی تحویل دادم که خدمات پس از فروش کار خودش رو درست انجام نمیده . به طور موازی هم به صنف فروشندگان لوازم خانگی رفتم و همین شکایت رو تحویل دادم . روز دیگه ای به صنف رفتم و یکی از هیات مدیره صنف به این خدمات زنگ زد و بعد هم گوشی رو داد به من و رئیس تعمیرکارها گفت خانم شما چرا شکایت کردین من حتما مشکل شما رو رفع میکنم . گفتم باشه شما رفع کنین من شکایتم رو پس میگیرم اما آخه این چه وضعیه تعمیرکارهای شما نمیتونن یک چراغ یخچال درست کنن ؟ ما چند بار باید علاف بشیم تا شما هم برین و بیاین خب یک نفر رو بفرستین که کار بلد باشه . هر دفعه هم میگفتن ساعت کار ما تا ساعت 4 هست و وسط روز میومدند که ما از کار و زندگی می افتادیم . ایدفعه سرپرست تعمیرکارها رو با یک نفر دیگه فرستادند . درهای یخچال رو باز کردند و دوباره نصب کردند تا طبقه های یخچال قابل دراومدن شد . در مورد طبقه فریزر گفتند طبقه اضافی نداریم براتون بیاریم و ریل اون قسمت رو باز کردند و از ما دوتا واشر گرفتند زیرش نصب کردن تا طبقه فریزر اندازه شد (اوج تکنولوژی رو ! ) صدای کار کرد یخچال گفتند کاملا طبیعیه و کلی برای ما سخنرانی کردند که این یخچال خیلی راندمانش بالاست و برای همین صداش زیاده !!!! در مورد کلید چراغ یخچال هم نیم ساعت زور زدند تا تونستند درش بیارن و کلید جدید جا بزنن که در این حین دور این کلید رو داغون کردند . اما یک دستخط و امضا از ما گرفتند که مشکل حل شده ما هم قید کردیم که مشکل طبقه یخچال حل شده و بقیه اش مونده اونها هم رفتند . ما باز شکایت رو پیگیری کردیم و تقاضای کارشناس کردیم که بیاد و صدای یخچال رو بسنجه . کارشناس قبل از اومدن با این خدمات تماس گرفت و گفت مشخصات فنی رو براش فکس کنن که صدای یخچال چقدر باید باشه که حداکثر 46 دسی بل بود . کارشناس با دستگاه دسی بل سنج صدا رو اندازه گرفت که در اطراف یخچال بین 49 تا 59 بود . موقع روشن شدن یخچال دستگاه کارشناس روشن نبود اما به تجربه اش گفت که صداش غیرعادیه و یک چیزی خرابه . طبقه فریزر رو هم گفت که  غیر اصولی درست شده و گفت که موقع تعویض چراغ هم به دستگاه آسیب زده شده . گزارش رفت و چرخید و بعد از چند وقت دوباره شاب سرویس اومد و باز هم مدیر و سرپرست و غیره و ذلک .

ایندفعه با توپ پر اومدند جلومون که کی میگه صدای این دستگاه زیاده ؟ گفتیم بر مبنای دفترچه دستگاه . گفتن مگر شما قبل از خرید دفترچه رو خونده بودین که بر مبنای اون خرید کرده باشین ؟ گفتم توی سایتش نوشته همه سایت و مشخصات فنی را بررسی میکنن و بعد خرید میکنن . گفتند ما که مشخصاتی به کارشناس ندادیم در صورتی که خودشون اونو برای کارشناس ارسال کرده بودن . گفتن بله دور کلید چراغ خراب شده اما دیگه کاری براش نمیشه انجام داد . به هر حال بعد از روشن شدن دستگاه لطف کردن گفتن که بله حق باشماست صدای روشن شدن دستگاه غیر عادی است !!! گفتم چهار بار شاب سرویس باید به اینجا بیاد تا آخر متوجه این موضوع بشه ؟ اونهم بعد از گزارش کارشناس صنف تعمیرکاران ؟ پشت دستگاه را باز کردن و کمی باهاش کلنجار رفتن اما مشخص بود که هیچی متوجه نشدن . گفتند ما فقط برای رفع صدای استارت ، این یخچال رو به کارگاه میبریم تا تعمیرش کنیم و باز رضایتنامه ای  جلوی ما گذاشتن . روی برگه قید کردیم که مشکل دور کلید یخچال وجود دارد ، طبقه فریزر درست شده است ، صدای کارکرد یخچال بیش از استاندارد آن بر طبق دفترچه است و صدای روشن شدن آن خیلی بیش از معمول است . در اینجا با دیدن اینکه ما رضایت نامه را به این حالت نوشتیم حالتشون بدتر شد و گفتن اینطوری چیزی درست نمیشه و بیاید با هم همکاری کنیم وگرنه دفتر رهبری هم اگر بگه این یخچال را عوض کنیم،  نمیکنم !شما هم خیلی سخت نگیرین یک  نفر سال 83 از ما شکایت کرده هنوز داره دنبالش میدوه ! ما اون وقت معنی این تغییر حالت رو نفهیمیدیم اما فرداش که رفتیم سازمان صنعت و معدن برای پیگیری شکایتمون فهمیدیم که با رضایتنامه دفعه قبل رفتند و پرونده رو بستند و الان هم اومده بودند که یک رضایتنامه جدید بگیرن که چون موفق نشدن حالشون گرفته شد . ما هم از این کارشون ناراحت شدیم و پاشدیم رفتیم شرکتشون و یکی از مدیران فروش رو دیدیم و موضوع رو تعریف کردیم گزارش کارشناس و غیره را ارائه کردیم . خیلی هم تعجب کرد و هم ناراحت شد و مدیر خدمات رو صدا کرد که البته ایشون در جریان همه قضایا بود و گفت تا حالا که شما از مجرای قانونی پیگیری کرده اید از این به بعد هم همین کار را بکنید . اومدیم خانه و کارشناس قبلی زنگ زد اولش توپش پر بود اما با مواجه شدن با توپ پر تر از ما کوتاه اومد . گفت ما که داشتیم درست پیش میرفتیم و قرار بود یخچال رو ببریم کارگاه تعمیر کنیم برای چی پا شدین اومدین شرکت ما ؟ من گفتم که به دلیل اینکه پرونده رو با ادعای دروغ بستین من دیگه بهتون اعتماد ندارم و جنسم رو دستتون نمیدم و دیگه هیچ تعمیرکاری از شما رو توی خونه ام راه نمیدم یا این جنس رو پس میگیرین و پولش رو میدین یا اینکه میبرین یک نو برام میارین . بالاخره بعد از 5 ماه دوندگی و اعصاب خوردی و با وساطت یک نفر از صنف تعمیرکاران لوازم خونگی اومدند و یخچال و بردند و قیمت 9 ماه قبل رو که یک ملیون و صد هزار تومن کمتر از اون روز بود رو بهمون دادند . حالا دوندگی و پول حمل و نصب و کارشناس و غیره که هیچ .

آقا این بود خاطره بد و تلخ ما از یخچال ویرپول و شاب سرویس حالا میخواهین بخرین هم بخرین اما از ما گفتن بود .

عزت همگی زیاد

/ 15 نظر / 86 بازدید
نمایش نظرات قبلی
سید

ما که 5ساله یک یخچاله الکترو استیل گرفتیم هیچ مشکلی برامون پیش نیومد. تنها مشکل این بود که اولا هرکی میومد خونمون میگفت ای وای، ایرانی گرفتین؟! بعدش هم میرفتند و من خوشحال بودم که پولم تو جیب برادر ایرانیم رفته.

شادمانه

میدونی بیشتر از اینکه واسه طولانی شدن و حل شدن اونطوری مشکل ناراحت باشم، واسه کامنتهایی که اینجاس ناراحتم اینکه پول بره تو جیب براد رایرانیم ! شماره باربری، به وب من سر بزن کاش چند نفر دیگه مثل شما بودن اونوقت خدمات پس از فروش حتما معنی پیدا میکرد راستی شماره این شرکت رو بده، دوس دارم چندباری بهشون زنگ بزنم حداقل کاریه که میشه کرد

شادمانه

زنگ زدم میگه هرچی که یکی گفت نباس باور کنی؟ بهترین خدمات رو میدیم؟ نتونستم با روابط عمومی اش ارتباط برقرار کنم

شیرین

به عنوان یک هم وطن از این همه قدرت مقاومت و حق جویی ت تشکر می کنم اتفاقا دنبال ویرپول میگشتم

شیده

دمت گرم کلی حال کردممم

سلام یک سوال بعد از این همه دوندگی آیا الان از این یخچال ویرپول راضی هستی یا نه ممنونم

مروان

با سلام من حودود ١ ماهه بخچال سايد آينه اي ويرپول خريدم دقيقا موقع استارت صداي وحشتناكي ميده! تا حالا ٢ تا كارشناس شاب سرويس اومدن و يكي ميگه خرابه و اون يكي ميگه طبيعيه! الان من چه كار كنم با اين نمايندگي شاب سرويس؟ اصلا از يخچال ويرپول زده شدم

بهناز

سلام من دارم براي جهيزيه سايد ميخرم اولش تو بازار سامسونگ ميخواستم كه نبود بعد دوو ميخواستم كه زده شدم بعدش هيتاچي كه گفتن خوب نيست الان يك ويرپول خريدم كه ميگن عاليه اما با خوندن اين متن خيلي زده شدم نميدونم چيكار كنم البته خريدمش ولي هنوز نياوردن برام !

شیدا

سلام من سال 89 ویرپول خریدم . ازش راضیم فقط تنها مشکلش آب سرد کنش بود که قطره قطره می اومد و گرم هم بود . ما هم هر چی زنگ می زدیم برای ضمانتش هر کی می اومد نمی تونست مشکلش رو حل کنه دست آخر هم گفتن همینه که هست آبش همین جوریه دیگه . ماهم دیگه بی خیال شدیم . حالا هم از آبسرد کنش نمی تونیم استفاده کنیم فقط از یخسازش استفاده می کنیم .

احمد

درود بر شما و پيگيريتان،‌ اگر مردم مسئولانه مانند شما پيگيري مي كردند اين مملكت آباد ميشد. اگر ميشد چند تا عكس از يخچال ويرپول تعميري خودمونو براتون مي فرستادم تعجب مي كرديد كه چگونه هنگام جوشكاري براي تزريق گاز بدنه آن را سوزانده اند